דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בונוס לבגרויות - מידע עדכני 

מאת    [ 25/10/2011 ]

מילים במאמר: 320   [ נצפה 4377 פעמים ]

כתלמידי בגרות, אתם ודאי יודעים שמקצועות בגרות מסוימים מקבלים בונוס של נקודות לציון. מה שאולי אתם לא יודעים זה שהשיטה לפיה הבונוס מחולק עומדת להשתנות בשנים הקרובות. מה זה אומר?

ראשית, אציין רק שעל אופן חלוקת הבונוס למקצועות הבגרות אחראי גוף שנקרא ועד ראשי האוניברסיטאות. לפני שניכנס לפרטים, חשוב שתדעו שהשינויים עליהם נרחיב כאן מיד ייכנסו לתוקף רק משנת הלימודים תשע"ג. אם אתם מסיימים את לימודי התיכון והבגרות השנה, הנושא פחות ידבר אליכם. לאלו מבניכם שייבחנו במקצועות הבגרות בין השנים תשע"ג-תשע"ה יחושב הבונוס גם על פי השיטה החדשה וגם על פי השיטה הקיימת. הממוצע הגבוה מבין השתיים הוא זה שייזקף לזכותכם, כך שגם לכם אין מה לחשוש מהשינויים האלו. החל משנת הלימודים תשע"ו ואילך, יחושב ממוצע הבגרויות על פי השיטה החדשה בלבד.

אז הבנו מי נגד מי. עכשיו ננסה להבין במה מדובר בדיוק, מה אומרת שיטת מתן הבונוסים החדשה בעצם? ההבדל הגדול ביותר הוא דגש על מקצועות הליבה: מתמטיקה, אנגלית, תנ"ך, ספרות, כימיה, פיזיקה, ביולוגיה והיסטוריה יזכו ביותר נקודות בונוס. מי שנבחן ב-5 יחידות לימוד באחד מהמקצועות הללו יקבל בונוס של 25 נקודות, ומי שנבחן ב- 4 יח"ל, יקבל בונוס של 15 נקודות. מקצועות אחרים ברמה של 5 יח"ל יעניקו לתלמידים 10נקודות בונוס בעוד שרמה של 4 יח"ל במקצועות שאינם מקצועות ליבה תעניק לתלמידים 5 נקודות בונוס. את הבונוסים האלו מקבל רק מי שציונו הוא 60 נקודות או יותר. דבר נוסף שכדאי לדעת הוא שלכל אוניברסיטה יש אפשרות להוסיף מקצועות מסוימים לרשימה המוסכמת, בהתאם לתחומי לימוד שונים.

חשוב לזכור שלכל אוניברסיטה יש חישוב ממוצע בגרויות מעט שונה, וכל אחת מהן נותנת חשיבות שונה במקצת למקצועות שונים. לכן, קחו בחשבון שהממוצע שלכם באוניברסיטה אחת יכול להיות שונה בעצם מהממוצע אותו תקבלו מאוניברסיטה אחרת.

הרעיון מאחורי שינוי הדרך בה מחולק הבונוס הוא זה: כיום, ניתן בונוס על כל מקצוע שנלמד ברמה של 4 או 5 יחידות לימוד. משום כך, משמעות הבונוס, שאמור להיות תמריץ ייחודי, מאבד ממשמעותו. ברגע שיינתן בונוס גדול יותר על מקצועות הליבה, יהיה תמריץ לתלמידים להגביר דווקא את המקצועות האלו ולא אחרים, וזה בדיוק מה שמנסה ועד ראשי האוניברסיטאות להשיג.

 

מוגש כשירות לציבור על ידי לחמן בגרויות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב